smart.pngFulfillment szolgáltatás

A fulfillment center egy olyan logisztikai szolgáltatás, amely elvégzi az online kereskedelemmel foglalkozó vállalatok teljes logisztikai folyamatait, azaz kiszervezésre kerül az értékesített termékek raktározása, csomagolása, kiszállítása és teljes körű adminisztrálása.

Magyar Posta

A Magyar Posta Zrt. Magyarországon egyedülálló, de világviszonylatban is kiemelkedő szolgáltatást indított el, amely robotizált és automatizált logisztikai központjában üzemelteti teljes körű fulfillment szolgáltatását. A szolgáltatás a raktározást, a rendelés összeállítását, a csomagolást, a kiszállítást és a visszáru kezelést is tartalmazza. A központ képes naponta akár ezer üzleti csomag kezelésére.

A rendszer kiépítése

A magasraktárból robotok szállítják a termékeket a szállítópályára, egy köralakú pufferpályáról a termékládák a munkaállomásokra kerülnek, ahol az operátorok összeállítják a rendeléseket. A rendelések adminisztrálása a raktármenedzsment rendszerben történik. Az automata raktári rendszer több cég együttműködésével valósult meg. A Metport Kft. feladata az elektromos hálózat tervezése és a szállítópálya automatizálás volt.

Automatizált szállítópálya

mpl1.pngA szállítópálya mozgatási logikája torlódásmentes (ZPA), azaz a szállítópálya szakaszok nem engedik, hogy a ládák a továbbítás során összeérjenek. A ZPA logika lehetővé teszi a termékek egyenletes és hatékony áramlását a szállítópályán. A szállítópálya szakaszok egymástól függetlenül működnek.

A ládák irányítása a raktárkezelő rendszertől (WMS)-től kapott adatok alapján történik. A pályavezérlő (PLC) a WMS-től kapja a vonalkódtól függő célállomást. Az irányváltók a leolvasott vonalkód alapján továbbítják a ládákat célállomásuk felé. A láda célállomásra érkezésekor a PLC visszajelzi a WMS-nek a feladat teljesítését.

A ládák a robotról egyenként átkerülnek a pályára, eljutnak a kör pufferig. Egy láda csak akkor kerül be a kör pufferbe, ha az nincs túlterhelve. Egy láda a meghatározott komissiózóhelyre csak akkor tud kerülni, ha van szabad hely. Ha a hely nem szabad, akkor a láda kör pufferen köröz, amíg fel nem szabadul a komissiózóhely.

A tervezett komissiózó folyamat logikát a robot dokkoló állomások, a motoros görgőkkel felszerelt szállítópálya szakaszok és a 90⁰-os irányváltó egységek megfelelő vezérlésével lehetett megvalósítani. A ládák irányítása a pályán, a pályaszakaszokon elhelyezett optikai érzékelők állapota és a láda vonalkódok alapján történik.

HMImpl2.png

Az operátor munkáját segítő érintőképernyő felületen (HMI) megjelennek az állapotfüggő grafikák és kijelzések. Megérintve egy adott pályaszakaszt, részletesebb információk láthatóak. Ezen a felületen jelennek meg a riasztások és a tájékoztatások is. A gyorsabb és hatékonyabb rendszertámogatás érdekében a HMI távolról is elérhető.

Biztonság

A vészstop gombok megnyomásának hatására a rendszer magas biztonsági funkcióval áramtalanítja az összes mozgó rendszerelemet, vagyis az összes görgőmotort és az összes irányváltót. A vészstop gombok szolgálnak a robotok leállítására is. A szakasz kapcsolókkal egyes pályaszakaszok külön-külön áramtalaníthatóak.

A biztonsági zóna, az automata robot mozgási területe körbe van kerítve. Bár a rabotok figyelnek a körülöttük levő gyalogosokra és tereptárgyakra, és nem ütköznek nekik, a zónába csak a robotok leállítását követve lehet belépni.

Összefoglaló

A kiépített rendszer rugalmassága, bővíthetősége, automatizáltsága és megbízhatósága lehetővé teszik, hogy a fulfillment szolgáltatással a Magyar Posta a hazai piac meghatározó szereplőjévé váljon és később a nemzetközi piacra is beléphessen.

Bővebb információ a szolgáltatásról:

 Robotizált raktárat nyit a Magyar Posta

mplvideo.png

https://youtu.be/PrHMlkZW-cc?si=YXOs54CQUHVhV-qh

 

  • Nagysebességű precíz nyomásmérő adatrögzítéssel
  • CMC Multicon
  • Indukciós áralásmérők
  • Digitális manométerek
  • Áramlásmérő porra