doboz a palyan 

Automatizálási feladataink jelentős részét szállítópálya rendszerek vezérlése teszi ki. Az általunk telepített szállítópályák jellemzően ládák, dobozok, raklapok ill. tálcák mozgatását végzik az adott feladatnak megfelelően, kapcsolódva robot rendszerekhez, emelőkhöz, liftekhez, zsilipkapukhoz, forgóasztalokhoz, vonalkód nyomtatókhoz és egyéb elemekhez.

A rakomány gépi mozgatása pontosabban, gyorsabban és gazdaságosabban történik, mint emberi erővel.
Nem csak két pont közötti mozgatást láthat el egy automata pályarendszer, vagy egyszerű puffertároló funkciót, hanem feltételekhez kötött szortírozást is. A pálya-útvonalak elágazásokat tartalmazhatnak, az ilyen pályáknál az útválasztókat a rendszer PLC-s logikája vezérli.

Jellemző irányítási feladatok:
- Számlálás
- WMS rendszertől kapott irányítás vonalkód alapján
- Súly megfelelőségének ellenőrzése
- Várakoztatás miatti pufferelés körpályán

A pályaelemek mozgatását hajtóműves motorok, görgőmotorok és pneumatikus munkahengerek végzik. A PLC lágyindítók, frekvenciaváltók, szervo-szabályzók, görgőmotor vezérlők és szelepek segítségével avatkozik be a vezérlésbe, állítja a mozgatás irányát, sebességét. A vezérléshez információra és állapotjelzésekre van szükség, melyeket a pályán elhelyezett érzékelők, vonalkód olvasók és kamerák biztosítanak.

hmi_kif.pngEgy-egy pályarendszer több tucat szakaszból és egyéb elemből állhat. Egy közepes méretű pályarendszer nem ritkán több száz érzékelőt és 50-100 motort tartalmaz. Ezeket a rendszereket csak „remote input/output” eszközökkel lehet hatékonyan felépíteni, optimalizálva így a kábelezést. A gyors beavatkozású rendszerekhez a Profinet hálózatot alkalmazzuk, míg milliszekundumos válaszidő igénye nélkül IO-Link is megfelelő. Alkalmazunk ASI és Profibus kommunikációt is esetenként.

Mindezeknek a pályarendszerhez tartozó állapotoknak és jeleknek a kezelő személyzet általi nyomon-követése csak úgy lehetséges, hogy a PLC grafikus kijelzőjén – HMI - megjelennek. A HMI ad információt pl. egy torlódásról, egy érzékelő vagy egy motorhibáról. A riasztások helye könnyen behatárolható a pályarendszer grafikusan megjelenített alaprajza és az interaktívan kijelzett állapotok alapján. A kijelző a biztonsági elemek riasztásait is mutatja.

szekr_pos.png
A logisztikai rendszereknek biztonságosan együtt kell működniük a kezelő személyzettel, így az ipari „safety” szabványos követelményeit be kell tartani egy rendszer megtervezésénél. A biztonsági funkciók megvalósításához megfelelő, minősített terepi eszközöket és vezérlőket használunk: vészstop gombok, fénysorompók, fényfüggönyök, zárak, nyitásérzékelők, lépésérzékelők, stb.

 Általunk használt termékek és márkák:

  • Siemens vezérlők, frekvencia váltók és áramköri elemek,
  • Phoenix Contact biztonsági vezérlők, hálózati eszközök, szekrényépítési alkatrészek, motorindítók
  • Sick érzékelők, vonalkód olvasók, biztonsági elemek
  • Keyence vonalkód olvasók
  • Balluff érzékelők, remote IO-k
  • IFM remote IO-k, érzékelők, tápegységek, hálózati eszközök
  • Interroll motorvezérlők és görgőmotorok
  • NDV motorvezérlők és görgőmotorok
  • Itoh Denki szorterek
  • FlowSort szorterek

 

A szállítópálya rendszerek műszaki háttereit ismerve, rutinosan tervezzük meg a szállítópályák automatizálását és magas szinten,kiváló minőségben valósítjuk meg.

 Kérje szaktanácsunkat! Szívesen felmérjük szállítópálya igényeit.

 Referenciák:

kifli

smartbympl.png

mastergood.png

richter.jpg

 

 

  • Nagysebességű precíz nyomásmérő adatrögzítéssel
  • CMC Multicon
  • Indukciós áralásmérők
  • Digitális manométerek
  • Áramlásmérő porra